Stopover Paid by Carrier, azaz megállás a fuvarozó által fizetve. Jól hangzik, igaz? Nem is reklámozzák a társaságok ész nélkül, már amelyiknél van ilyen lehetőség. Rövidke poszt lesz.
Az STPC egyik fajtája az ún. „involuntary stopover”, azaz amikor nem önszántunkból kell megszakítani az utazásunk, Ilyen lehet például a gép műszaki hibája vagy milliónyi egyéb (nem vis major) ok. Ilyenkor az elhelyezésünkről és ellátásunkról a fuvarozó gondoskodik a saját zsebe terhére. A nem invol STPC átszállások esetén egy éjszakára/napra vonatkozik, és csak bizonyos társaságoknál elérhető, bizonyos feltételek teljesülése esetén.
Az egyik társaság, aki hirdette magáról, hogy nála igénybe lehet venni, a Qatar Airways volt (vagy még mindig?). Náluk bizonyos foglalási osztály feletti tarifákkal, 8 óránál hosszabb átszállás esetén, és csak akkor, ha az utas jogosult helyszíni vízumot kapni Dohában. Ha mindezek teljesültek, akkor a Qatar elfuvarozta a kedves utast a hotelig, ott fizetett neki egy éjszakát, minden étkezéssel, majd visszavitte időben a reptérre. Mindezt ingyen és bérmentve. Jelenleg azonban kicsit bizonytalan a Qatar STPC helyzete, mert a honlapjukon már csak egy régebbi spanyol hirdetésben található meg.
Másik példa gyanánt ott van a Malaysia Airlines, akinek a tarifaszabályzatában egészen konkrétan ez szerepel:
ONE NIGHT OR DAY USE STPC PERMITTED IN KUL FOR
STOPOVERS ARE PERMITTED AT GUEST OWN EXPENSES.
Ez a kitétel még az első osztályú jegyeik szabályzatában is szerepel, ugyanakkor a saját honlapjukon található dokumentum szerint a szolgáltatás továbbra is elérhető. Ember legyen a talpán, aki képes kiigazodni ebben a káoszban.
A cégek nagyobbik része nem hirdeti magáról, hogy egyáltalán létezne náluk hasonló gyakorlat, ez azonban nem zárja ki a lehetőségét. Ha a csatlakozásunk 8 óránál hosszabb, és nem (kedvezményes) turistán utazunk, akkor mindenképpen érdemes érdeklődni a légitársaságunknál, hátha. Kedvezményes turistával a malájokat be lehet támadni, mindenki mást felesleges.