Friss topikok

...olasz barátaink tovább akcióznak...

2012.01.23. 22:58 KennyOMG

...és tovább csorgatják a kerozint. Ezúttal Japánba:

~190-200€. Barcelónai indulással szintén megy, dátumok ügyében tessenek nézelődni. Egyirányú BUD-MAD a W6-en cirka 10k huf-tol.

9 komment

Címkék: trükk ajánlat

A bejegyzés trackback címe:

https://etkt.blog.hu/api/trackback/id/tr73742187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eau sauvage 2012.02.01. 20:21:08

Szia! (Sziasztok!)
A kérdéseimet először az Index Malév fórumban szerettem volna feltenni, de mivel ennél a blognál a repülés /légitársaságok/repülőjegyek, stb. témában profibb hely nincs, így itt teszem fel.
A kérdés egyrészt konkrétan a Malév jelenlegi helyzetéhez, és ahhoz kapcsolódóan saját foglalásomhoz (repülőjegyemhez) kapcsolódik, de ami igazán érdekel, az a dolog működési mechanizmusa.
A történet röviden:
2011 októberben a Pelikantravel. hu utazási irodánál vásároltam repülőjegyet Budapest-Frankfurt-Sydney (és vissza) útvonalra 2012 márciusi utazással.
Budapest-Frankfurt Malév járatszám, Malév gép.
Frankfurt-Sydney Qantas járatszám, Qantas gép.
Sydney-Frankfurt Qantas járatszám, Qantas gép.
Frankfurt-Budapest Qantas járatszám (!) Malév gép.Ez utóbbi vélhetően a Oneworld miatt.
A Pelikán az utat úgy hirdette, hogy a jegyet áruló légitársaság a Qantas.

A Malév jelenlegi helyzete miatt olvasgattam a híreket, fórumokat, és itt sokszor elhangzott, ha 182-vel kezdődik a jegy száma, akkor gond van, mert az Malév jegyet jelent, és egy esetleges leállás esetén megy a levesbe...
Megnéztem én is, és őszintén meglepődtem, hogy mind a 4 szakaszra 182-vel keződik a jegy. Az tényleg azt jelenti, hogy én kizárólag a Malévvel állok jogviszonyban?
A qantas.com-on a foglalás ellenőrizhető, ott minden rendben lévőnek tűnik, néhány napja a hosszútávú járatain az útnak 20 AUD-ért még az ülést is ki tudtam választani és lefoglalni.
Mi a Qantas szerepe a történetben? Ha leáll a Malév, akkor ők vissza fogják utasítani az elszállításomat?
Mivel az út nagy részét a Qantas repüli, az általam októberben kifizetett (nem kevés) pénz mikor és milyen módon kerül a Qantashoz a repülőjegyet áruló ügynöktől? Ha már náluk van, akkor tényleg gond lehet az utazással? Ha még nincs, abban az esetben mikor, milyen módon és hogyan számolnak el egymással a repülőjegy értékesítők és a légitársaságok? (az általam kifizetett összegből a jutalék a Pelikáné, a többin meg valamilyen formában osztozik a Malév és a Qantas, gondolom én...)
Ha az utazásnak csak a Malév lába problémás, azaz Frankfurtba nem fogok tudni elrepülni Malév géppel, akkor mi a helyzet? Ha megjelenek (kocsival, gyalog, más légitársasággal, bárhogy) a frankfurti repülőtéren a Qantas check-in pultnál, mi történik? Jelenlegi tudásom alapján ha az út egyik szakaszát nem repülöm le, akkor törlődik a teljes jegy.
Szóval van megoldás, vagy a teljes utazásom (és az összes többi, itt nem részletezett már lefoglalt Ausztrálián belüli és kívüli repülőjegy, szállás, program, stb.) azon múlik, hogy azon a márciusi délutánon fel fog-e szállni a Malév 522-es frankfurti járata?
Előre is köszönöm a válaszokat!

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2012.02.04. 00:36:15

Sajnos a penz mikor hogy merre oszlik kerdesedre nem tudok valaszolni (illetve csak annyit, a MA beszedi, es kesobb szetosztja a megallapodasok szerint a resztvevok kozott).

Kezdjuk a legelejen. A Pelikan altal hirdetett jegy ~110k huf kerozinpotdijjal konyebb, mint amit barhol mashol vehetnel meg; ezt ugy ertek el, hogy a MA allitotta ki, pedig az jegykiallito fuvarozo automatikus kivalasztasa eseten nem tehettek volna meg. Ez jelen esetben nagy problema, mivel a QF kevesbe lesz elnezo valoszinuleg (HA eszreveszik). Masreszt, mivel a MA allitotta ki, ezert elvileg csak ok tudjak modositani, atfoglalni (illetve a Pelikan, akik az elozo ok miatt nem fognak hozzanyulni szerintem). Harmadreszt, mivel a MA eltunt, ezert tokmindegy hova foglaljak at, nem lesz rajta MA jarat, tehat elvileg a jegy sem letezhene (ahogy mar MA sem fog). Negyedreszt az egesz jegy a MA adatai kozott van tarolva, es bar a QF-nak van masolata, nem az oveke a kozponti rekord. Ez azt jelenti, hogy pl becsekk eseten megprobalnak a MA adatbazisaval kommunikalni, ami persze epic fail lesz, igy nem fognak engedni repulni. Annak az eselye, hogy a MA frankfurti jarat felszalljon meg gyakorlatilag zerus. Osszegezve: szigoritott szoporoller. :(

Amiket megprobalhatsz szerintem:
- Pelikant felhivni, hogy mi van, csinaljanak valamit. Meg forgnak probalni elhajtani, erre meg lehet nekik emliteni, hogy ezek utan a Qantasnal probalkozol majd, hatha stimulalolag hat rajuk. Szerintem ezzel varj egy par napot, biztos nem te vagy az egyetlen, akinek ez a problemaja van.
- Fel lehet hivni a QF-t is; bar annak a valoszinusege, hogy attesznek egy BUD-FRA Lufi jaratra sajat zsebbol (miutan meg "le is akrtad huzni" oket, tokmindegy, hogy nem te szemelyesen) elenyeszo, annak meg meg kisebb, hogy Londonon keresztul reptetnek, de az altalad irt Frankfurtban becsekkolos mokaba talan belemennek. Legyel veluk nagyon kedves es nagyon tudatlan a kerozin ugyeben. Csak az igazat: te semmit nem tudsz, lattad a fooldalon, foglaltad, mostanra mar csomo penzt elvertel mas foglalasokra is.
- Ha ez a ketto nem jar eredmennyel, akkor sajna visszaterites, az is aloszinuleg max chargeback a bankodtol (ugye kartyaval fizuttel?) - a maradekkal nem tudom, mit lehetne ez esetben csinalni.

Biztato, hogy a Spanair csodje utan a Star Alliance partnerek azt mondtak, ha az o gepeiken lenne az utazas, de a jegy Spanair, akkor is elviszik az utasokat. Meglatjuk a One World hogy kezeli ezt a helyzetet.

Es sajnalom, nekem is van MA szegmenstol fuggo (szerencsere nem MA altal kiallitott) jegyem, amivel fingom sincs mi lesz. :\

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2012.02.04. 00:58:47

Hupsz! Hagyj ki minden mas lepest, es probald meg kikonyorogni a Qantastol a frankfurti becsekkolast:

Az átszálló utasok jegye is érvénytelen
febr. 3. 23:04
Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) szóvivője a Napi Gazdaságnak elmondta: a IATA visszavonta a Malév jegyek cseréjére vonatkozó előírását is, azaz az interline rendszerben már nem lehet Malév jegyet más légitársaság járatának jegyére átváltani. Az utasnak így mindenképp új jegyet kell vásárolnia.

A nagyobb gondot az jelenti, hogy a fenti intézkedés nyomán a más légitársaság által üzemeltetett gépekre is megtagadhatja - sőt meg is tagadja - a partner légitársaság, hogy a korábban a code-share (járatmegosztási) szerződések alapján a Malév által töltött helyekre szóló jegyeket az utas felhasználja. Tehát hiába dől hátra az utas, hogy az ő járata Párizsból vagy épp Londonból közlekedik, ha a jegye 182-vel - a Malév számával - kezdődik, nem engedik gépre ülni.

eau sauvage 2012.02.05. 19:31:34

Szia!

Köszönöm a választ! Nem mondom, hogy mindent 100%-osan értettem, de a szitu nagyvonalakban azért tiszta a számomra.
Az meglep, amit a Pelikánról és a kerozinpótdíjról írtál. Azt hittem, hogy mindenki ugyanolyan szabályok mentén dolgozik.El nem tudtam volna képzelni, hogy ilyen lehetséges. Ezek szerint ebben az iparágban is létezik "szürkezóna" vagy "szürkegazdaság".
1-2 napot (ahogy ajánlottad) várok, és utána elkezdem a problémamegoldást.
A végeredményt majd megírom.

Még egyszer kösz, és üdv.

eau sauvage 2012.02.05. 19:54:36

Ezt az American Airlines honlapján találtam:

If you have a Malev ticket (ticket number begins with 182) with an AA flight:
American Airlines will honor these tickets for the AA flight, however we are unable to re-accommodate customers beyond the AA flight. If you have other airlines in your itinerary, please contact each airline directly.

Ez azért egy kis reménysugár. Bízom benne, hogy a QF (szintén OW member)is hasonlóképpen fog eljárni...

eau sauvage 2012.02.05. 20:09:27

British Airways:

If you have a Malev (MA182) ticket with a BA sector, which was ticketed on or before 2 February 2012, you can use your ticket for the BA sector only. No other options are available.

gyurko 2012.02.05. 21:34:21

@eau sauvage: Jó hírek a Qantas-tól:

For customers holding a ticket issued by Malev Hungarian Airlines (182):

Passengers who have not commenced travel should refer to Malev Hungarian Airlines. If customers are able to make their own arrangement to join their ticketed Qantas marketed and operated flights (eg. QF5 and QF6), Qantas will be uplifting Malev customers holding (182) tickets for these flights.

For customers who have commenced travel, Qantas will uplift customers on their ticketed Qantas marketed and operated flights (eg. QF5 and QF6) only. Customers will need to refer to Malev Hungarian Airlines or the operating carrier for other ticketed segments where Qantas is not the operating carrier.

Tehát ha meg tudod oldani, hogy jutsz el az európai átszállópontig/ról, a QF továbbra is fuvarozni fog a jegyen szereplő QF járatokon. A dátummódosítás/jegycsere viszont tuti nem fog menni.

A jegyár elszámolása a légitársaságok között tudomásom szerint úgy működik, hogy a teljes jegyárat kifizeted az ügynöknek, ügynök tovább a BSP-nek, BSP tovább a ticketing carriernek (esetünkben 182, Malév). Úgy sejtem, a szakaszok lerepülése után utalja tovább a ticketing carrier a megfelelő ún. pro-ráta összegeket a jegyben szereplő légitársaságoknak.

Egyébként agentek között bevett szokás volt a fent részletezett útvonal/járatszám kombó.

Budapest-Frankfurt Malév járatszám, Malév gép.
Frankfurt-Sydney Qantas járatszám, Qantas gép.
Sydney-Frankfurt Qantas járatszám, Qantas gép.
Frankfurt-Budapest Qantas járatszám Malév gép

Így lehetett elérni azt, hogy a kerozin pótdíj a legalacsonyabb összegre jöjjön ki.

gyurko 2012.02.05. 22:00:55

...és egyértelmű, hogy az agent MA lapkán adja ki a QF jegyet, mivel:

-QF lapkája magyarországon senkinek nincs, nem tagja a magyar BSP-nek
-BA lapkán csak BA szegmenst tartalmazó foglalás adható ki, különben ADM
-marad a MA :)

Bizonyos CRS-ek rendelkeznek olyan paranccsal, mely segítségével már árazásnál is jelezheted, ki lesz a ticketing carrier. Így jöhetett ki a ~100ezer Ft-tal kevesebb kerozin pótdíj.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2012.02.06. 00:28:55

@gyurko: Es a Qantas az evek soran nem rugta meg picsan a Malevet, hogy minden egyes eladott jegyukrol lemaradt ~500AUD kerozin?

Egyebkent baromi fura, hogy meg az online vilagban is midenfele tagsagok kellenek ahhoz, hogy plate-elhessen valaki az adott fuvarozora. Massziv ujdonsag.

Es koszontuk a levezetest, tanulunk. :)
süti beállítások módosítása