Friss topikok

Elmélet - miért kerül ennyibe a jegy 2,01: árak a múltból

2010.03.29. 08:23 KennyOMG

Egy kis közjaték gyanánt álljon itt néhány európai ár a múltból. Zárójelben az inflációhoz igazított ár. Házifeladat gyanánt utána lehet túrni, ma mennyibe kerülnek ezek az útvonalak.

1984:
LON-AMS – 240 usd (501 usd)

1987:
LON-DUB – 312 usd (595 usd)
LON-DUB – 149 usd (284 usd)*
LON-DUB – 141 usd (269 usd) (Ryanair)
LON-PAR – 302 usd (576 usd)
LON-PAR – 156 usd (298 usd)*
LON-AMS – 286 usd (546 usd)
LON-AMS – 117 usd (223 usd)*
PAR-NCE – 230 usd (438 usd)
PAR-ATH – 1190 usd (2270 usd)
PAR-ATH – 432 usd (824 usd)*
PAR-ATH – 237 usd (452 usd) (charter)
DUS-BCN – 700 usd (1335 usd)

1990:
LON-GVA – 270 usd (448 usd)*
LON-MAD – 330 usd (547 usd)*
LON-CAI – 780 usd (1293 usd)*
AMS-CPH – 700 usd (1161 usd)*

1991:
LON-AMS – 90 usd (143 usd)*
PAR-BRU – 465 usd (740 usd)

* különböző megkötésekkel, mint elővétel, kötelező szombat éjszaka, nem változtatható időpontok, stb.

Jól lehet látni, hogy amint az angol kormány 85-ben liberalizálta az Anglia-Írország és az Anglia-Hollandia útvonalakat, az árak 6-7 év alatt keményen padlót fogtak - ezzel szemben van a felsorlásban néhány tényleg bicskanyitogató tarifa, mint pl a Párizs-Brüsszel, ami potom 170 mérföld.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem elmélet ár

A bejegyzés trackback címe:

https://etkt.blog.hu/api/trackback/id/tr11876560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása